אתר בניה - הבלוג

6 טעויות נפוצות באתרי אינטרנט, שבגללן האתר לא עובד עבור העסק

בואו נשים את הדברים על השולחן:
אתר אינטרנט שיווקי צריך לייצר לעסק פניות וקניות.
זה לא קורה באתר שלך?
כנראה שזה בשל אחת או יותר מהסיבות הבאות:

1) אין מטרה מוגדרת עסקית ושיווקית לאתר.

לא ברור מה מטרת האתר.
למכור? לייצר קהילת לקוחות פוטנציאליים? לשמור את הלקוחות בתוכו? להוציא אותם החוצה לפניה מידית?
לקנות באופן ישיר באתר?

לכל מטרה שלא תהיה, צריך להיות נתיב ברור ומידע מדויק שמוגש ללקוחות,
כדי שיבינו לאן הגיעו, שידעו שהם במקום הנכון לצורך שלהם,
שיבינו מה מוצע בעסק, איך פונים לעסק הזה, איך ומה קונים ממנו.

תכל’ס! אנחנו עסקים. אנחנו מציעים שירותים ומוצרים.
מסלול הקניה צריך להיות ברור ותכליתי.
ואם לא קנו? יהיה מסלול ששומר אתם על קשר כדי להבשיל אותם לקניה בהמשך,
וכל זה צריך להיות מובנה וברור באתר.

2) לא ברור לגולשים – מה עושים באתר הזה?

ההיררכיה של הפעולות הנדרשות באתר לא ברורה.
אין סדר ברור – איפה אני נמצא? על מה אמורים ללחוץ? מה אנחנו אמורים לקרוא?
המידע באתר מוגש בצורה לא אינטואיטיבית.
הגולשים מגיעים ולא מצליחים להתמצא וללחוץ במקומות הנכונים כדי להשלים החלטה לפנות ולקנות מהעסק.

3) אין התאמה ויזואלית וטכנולוגית למאפייני גלישה של לקוחות.

יש כללים ברורים לנראות הנכונה במחשב, לנראות מתאימה במכשירי המובייל השונים.
יש גדלי פונט מקובלים, יש משטחי ושילובי צבעים עדכניים ורלוונטיים.
יש היררכיה בכמות המידע המוצגת באזור המסך הנראה לעין.

ולא. לא כל אתר שהותאם למובייל מבחינה טכנולוגית,
באמת מייצר חוויה שיווקית שמניעה את הלקוחות לפנייה לבעלי האתר או לקניה מהאתר הזה.
צריך להבין לעומק את אופן הגלישה במובייל כדי לאפיין, לעצב ולערוך התאמות חווייתיות לגלישה בפורמט הזה.

בעידן בו 70-80% מהכניסות לאתר מתבצעות במכשירי מובייל, כדאי להשקיע לעניין הזה הרבה יותר תשומת לב,
מאשר לתת למתכנת לעמד את הקוביות אחת מתחת לשנייה ובזה לסיים את ההתאמה.

4) התוכן באתר האינטרנט מוגש רע.

הקהל כבר הגיע לאתר. חשוב שנציע לו חוויה שתעניין אותו.
עסקים מדברים על עצמם.
הם ממוקדים במוצרים ובשירותים שלהם, בעולם התוכן שלהם.
במונחים שהם עצמם מכירים, בשפה שהלקוחות פשוט לא מבינים.

אבל מה שמעניין את הלקוחות זה מה יש פה עבורם!
מעניין אותם לראות את השירותים והמוצרים בקונטקסט מתאים,
עם עיצוב נקי, תמונות טובות וטקסט זורם בשפה השגורה בפיהם של הלקוחות עצמם,
שמחוברת לצרכים שלהם.

ואם כבר תוכן, אז שלא נתבלבל – גוגל אוהב אתרים שהקהל אוהב,
להבדיל מאתרים שמקדמים מתעקשים לשנות, לפגוע בחוויית הגלישה, הכל כדי שהאתר ‘יותאם לגוגל’.

5) מוציאים גולשים למערכות חיצוניות במקום להשתמש באתר בכל השיווק הדיגיטלי.

יצירת תנועת גולשים באופן יזום לאתר היא אחד היסודות הכי חשובים להצלחה שלו.
עסקים מנתבים תנועה למערכות חיצוניות (בלוג חיצוני, דפי נחיתה חיצוניים),
במקום לבנות את כל אלה באתר ולנתב אליו את התנועה,
שהיא זו שמחזקת את האתר ויוצרת פניות וקניות מהעסק.

זה קורה משום שאין באתר מערכת ניהול תוכן ידידותית.
לכן עסקים תלויים במתכנתים לצורך שינויים באתר, שגם עולים הרבה כסף וגם לא מאפשרים להגיב מהר.
יש עסקים שיש להם מערכת ניהול טובה, אך הם לא עוצרים ללמוד אותה,
או לא מקבלים תמיכה ראויה כדי לתחזק את המערכת ולהשתמש בה באופן שוטף.

ככה או ככה, פשוט חבל להוציא תנועת גולשים חשובה החוצה, כי אפשר לייצר לאתר תנועה טבעית, בקלות.
תנועה שתגרום לגוגל לאהוב את האתר ולהזרים אליו עוד ועוד תנועה, מבלי שאנחנו מתאמצים לייצר אותה.
היא פשוט מתרחשת באופן טבעי וזורם, בלי מאמץ מצד העסק.

6) לא מנהלים ומסיקים מסקנות ממה שקורה באתר.

אתר אינטרנט מאופיין טוב, בנוי, מעוצב וכתוב טוב הוא מאגר בלתי נדלה של מידע עבור העסק.
עסקים שלא מנצלים את יכולות ניתוח הנתונים (האנליטיקס או רימרקטינג) של האתר – פשוט מפספסים ובענק.
במערכת ניהול הנתונים יש כל כך הרבה מידע שיכול לשרת את העסק, לקבל החלטות, לשדרג את הפניה ללקוחות, להסיק מסקנות, לייעל את התהליכים.
להבין איפה נתקעת החלטת הקניה, לדייק, לשנות ולהזרים פניות לעסק.

אז איך כן לעשות את זה?
איך מקימים אתר אינטרנט בקלות ובפשטות, אתר פעיל שמייצר פניות וקניות?

אני ומיטל צ’סנר נדריך הכול בהדרכה מיוחדת, חד פעמית, חינמית,
שתתקיים ביום שני ה-22.11.21 בוובינר בשידור חי וכאן מצטרפים – https://meitalchesner.co.il/webinar/web4biz/

בהצלחה לכולנו ונתראה בהדרכה!
רועי צ’סנר

4 מחשבות על “6 טעויות נפוצות באתרי אינטרנט, שבגללן האתר לא עובד עבור העסק”

כתיבת תגובה