אתר בניה - הבלוג

מה ההבדל בין אתר קורסים משלי למערכת קורסים שמציעה אחסון לקורס דיגיטלי?

אחת השאלות הנפוצות ביותר בקרב עסקים היא זו.
"האם לאחסן את הקורס שלי במערכת קורסים שמוצעת ברשת,
או לאחסן ולהגיש את הקורס למשתתפים באתר משלי?"

כבונה אתרי אינטרנט ובכללם – אתרי קורסים, אני אענה לשאלה מכמה היבטים.

רגע לפני, חשוב לי להדגיש –
אתר קורסים משלנו יכול להיות טוב, ויכול להיות לא טוב. זה מאוד תלוי באפיון, בפיתוח ובחווית המשתמש.
נקודת המוצא שלי היא שאתר הקורסים שאנחנו מדברים עליו מאופיין ונראה מקצועי, בהתאם לדרך שבה לקוחות אמורים לצרוך בפשטות קורס דיגיטלי.

מכאן, אתחיל מהתייחסות לאתר קורסים דיגיטליים על פי הפרמטרים השונים:

חווית משתמש:

מהיכרותי עם תחום הקורסים הדיגיטליים ואופן השימוש באתרים כאלה מצד הגולשים –
תהליך ההצטרפות של המשתמשים פשוט וידידותי יותר באתר קורס שבנוי היטב.
התהליך שבו עובר הלקוח מהרגע שהוא החליט לקנות, ועד שהוא מתחיל לצפות בקורס, הוא קצר ויעיל יותר.
לקוחות מאוד מעריכים את זה.
הפשטות שבה מגיעים לאתר, הדיוורים שמקבלים מיד, ההפניה האוטומטית לצפייה בקורס –
המשמעות של אלה היא להתחיל את הקורס ברגל ימין ובלי סיבוכים.
לקוחות משלמים על הקורס הזה וחלק בלתי נפרד מהציפייה שלהם הוא פשטות החיבור והצפייה,
שזה גם האינטרס שלנו, כמי שעומדים מאחורי הקורס,
מתפעלים אותו ורוצים לקוחות מרוצים ולא כאלה שחוששים מתפעול של מערכת דיגיטלית מסובכת.

לאחר הקניה, מגיעה גם חווית הצפייה:

שזה אומר – אפשרויות הניווט באתר, גישה לקורס ולשיעור הרלוונטי, מעבר אוטומטי לשיעור הבא, קבצים מצורפים ועוד.
מראה ברור של מבנה הקורס, איזה שיעורים סיימתי ומה נותר לי כמשתמש לצפות בו.
כל אילו דברים חשובים מאין כמותם ברמת חוויית המשתמש ושביעות הרצון מהקורס, ובאתר קורסים טוב הם קיימים.

באתר קורסים מקצועי יש דף שמרכז את כל הקורסים שזמינים עבור הלקוח.
כך לקוח לא צריך להכנס ולפשפש בנבכי המייל כדי למצוא קישור שנשלח אליו בעבר כדי לגשת לקורס.
יש דף בית מסודר, ברור שנכנסים אליו והכל נגיש עבורו.
אסור להמעיט בערך של זה, בטח ובטח כנותני שירות למי שקנה מאיתנו קורס.
זה חוסך המון זמן, שאלות מיותרות ותסכול.

אפשרויות הקורס:

מהיכרותי את המערכות הסגורות, אפשרויות פתיחת הקורסים באתר מקצועי משלנו גדולות הרבה יותר.
באתרים המוצעים אצלנו לדוגמה, אפשר לפתוח קורסים באופנים הבאים:

  1. כל הקורס פתוח מרגע הרכישה, כלומר, לקוח רוכש קורס, כל השיעורים והתכנים זמינים עבורו מיד.
  2. "טפטוף" שיעורים – ניתן להגדיר שכל שיעור יפתח לאחר X ימים מהרכישה.
    זה טוב כשאנחנו רוצים לשלוט בקצב הלימוד של המשתמש. למשל שכל שבוע יפתח לו שיעור חדש.
  3. מחזורי קורסים – אפשרות לפתוח שיעורים בתאריכים מוגדרים מראש.
    זה חובה כשהקורס מועבר במסגרת קבוצתית, ואנו מעוניינים לתזמן מראש את מועדי השיעורים.
    זה גם חוסך לנו את הטרחה של לעשות את זה כל פעם לפני השיעור, אבל יותר חשוב – הלקוחות מקבלים חיווי מתי שיעור מסוים הולך להיפתח להם.
    האופציה הזו לא קיימת, למיטב היכרותי, ברוב המוחלט של הפלטפורמות החיצוניות.

ניהול:

אתר קורסים מקצועי מאפשר לנהל את כל הקורסים, השיעורים והנושאים במקום אחד.
הוא מאפשר לנו,  כמנהלי האתר, לראות מי נכנס וצפה בשיעור.
מאפשר מתן גישה לקורס, הסרת גישה למשתמשים ועוד – הכל נעשה בממשק נוח ואחיד.

מיתוג/ניראות:

במסגרת אתר קורסים משלנו, ניתן לשלוט בכל מרכיבי הנראות באתר – צבעוניות, לוגו, בדף הבית ועוד ועוד.
זה משדר רצינות, חוויה אחידה ורציפה בין האתרים הנוספים שיש לנו בעסק, ומחזק את הנוכחות שלנו בעיני הלקוחות.

עצמאות עסקית:

אישית, אני לא אוהב להיות תלוי במערכת חיצונית. תמיד אעדיף מערכות פתוחות.
שינויים שנעשים במערכת סגורה לא תמיד מיטיבים עם העסק שלנו.
יכולים להיות שינויי מחיר, יכולים להיות שינויי פונקציונאליות – ואנחנו נצטרך להתאים את עצמנו, בלית ברירה.
אנו כבולים למערכת, לטוב ולרע.

באתר משלנו, אנו לא תלויים באיש.
נכון, כנראה נצטרך מפתח להקים את האתר, אבל לאחר מכן,
בהנחה ובונים את האתר במערכת פתוחה כמו וורדפרס –
ניתן לנהל, לאחסן, לתפעל את האתר בכוחות עצמנו, מבלי להיות תלויים באיש מקצוע אחד.

דבר אחרון בנוגע לעצמאות –
אתר משלנו הוא דבר גמיש. ניתן לשנות אותו, להתאים אותו, "לגדול" איתו.
ניתן להוסיף פונקציונאליות, ניתן להוסיף רכיבים שיתאימו לעסק שלנו ולצרכים שלנו.
את זה אין במערכות סגורות.
מהניסיון שלי באתרים השונים, אחרי כמה מחזורי קורסים דיגיטליים, מתחילים להבין מה מתאים לנו ומה לא.
בהתאם, אפשר לעשות התאמות כדי לייעל את התהליכים, כדי לשפר את החוויה.
ניתן יהיה לתת מענה לפידבק של הלקוחות, וגם לצרכים שלנו בעסק.

עכשיו לפלטפורמות החיצוניות:

כבודן במקומן מונח. יש להן גם יתרונות.
היתרון העיקרי שבהן זה הזמינות.
אם החלטתי שאני רוצה להעלות מוצר דיגיטלי מהיום למחר – אני יכול לעשות את זה עם פלטפורמה חיצונית.
יתרון נוסף, מכיוון שמערכות האלה ברובן מאוד בסיסיות, אפשר להתחבר אליהן ולהתחיל לעבוד מיד.
מי שלא טכנולוגי מספיק, מי שיש לו חשש מלהכיר דברים חדשים – זה יכול להיות פתרון טוב עבורו.
יתרון אחרון שיכול להיות עבור חלק מהאנשים – יש פה פחות "התעסקות" מסביב. לא צריך דומיין, לא צריך להקים "אתר שלם בשביל מוצר דיגיטלי".

בסיכומו של דבר, כשלקוחות פונים אלי להתייעץ לגבי אתר או פלטפורמה חיצונית, המבחן שלי הוא כזה –

אם השימוש בפלטפורמה החיצונית נועד למוצר דיגיטלי קטן/זול יחסית/חד פעמי (כלומר זה לא מרכיב הכנסה משמעותי בעסק) –
פלטפורמה חיצונית תעשה את העבודה.
זה מתאים מאוד למוצרי "שגר ושכח" כאלה, שלא דורשים השקעה רבה לא מבעל העסק, ולא מהמשתמש.

לעומת זאת, אם השימוש הוא למכירת קורסים משמעותיים, הן מבחינת מחיר והן מבחינת כמות ואיכות התוכן,
אם זה מרכיב הכנסה קבוע בעסק – אני חושב שאתר קורסים טוב, שמכיל את האפשרויות שתיארתי למעלה – זה הנתיב שיש ללכת בו.

כאן אפשר לראות הדגמה לתהליך המלא של הצטרפות לאתר קורסים וצפייה בקורס:




בהצלחה רבה,
רועי צ'סנר וצוות אתר בניה

נ.ב.
בלחיצה כאן אפשר לקרוא על אתר הקורסים שלנו ולהזמין מיד.
מרגע ההזמנה, אתר הקורסים יעלה לאוויר תוך 7 ימי עבודה בלבד!

כתיבת תגובה