אתר בניה - הבלוג

האם כדאי לעסק מתחיל להקים אתר אינטרנט?

עד לפני שנה, התשובה שלי לשאלה הזו היתה – לחכות קצת.
היום התשובה שונה ואנחנו ממליצים לעסקים להקים אתר מהתחלה, מכמה סיבות:

1. קיימות היום מערכות דינמיות, כמו וורדפרס ואלמנטור, שמאפשרות לבנות אתרים ולעדכן ולבצע בהם שינויים בקלות.
במצב כזה, גם אם העסק גדל ואפילו משתנה מהותית, אפשר פשוט להחליף את מרכיבי האתר (לוגו, צבעוניות, תמונות, תכנים, עמודים) בצורה פשוטה.

2. התנהגות הגלישה של לקוחות התבססה.
אינטרנט ופיצ'רים של אינטרנט הפכו מאוד טבעיים, בין אם גלישה בדפי נחיתה, בבלוג או באתר מובייל.
זה אומר שאין מורכבות גדולה באפיון אתרים ויש מבנה ברור לאתר עסקי שאפשר לבנות אתר על הבסיס שלו.
במצב כזה אין משמעות לחכות לגדילת העסק כי האתר יתאים ממש מהתחלה וגם כשיהיה גדול.
לראייה, כשמציצים באתרים של מותגים גדולים – לרובם יש מבנה דומה ופשוט למדי.
פעם לכל אתר היה מבנה אחר ועיצוב אחר. בעידן הגלישה ממובייל, האתרים הרבה יותר פשוטים ודומים אחד לשני.

3. ככל שהאתר צובר וותק, כך יגדל הסיכוי שיגיעו אליו באופן טבעי מגוגל.
אם בונים אתר ממש מהתחלה, האתר צובר כמה שיותר וותק והסיכוי לפניות אליו בזכות האתר גדל וגדל.

4. יש מרכיבים שכדאי שישולבו בשיווק של כל עסק, מהתחלה ממש.
לדוגמה – דפי נחיתה ובלוג. כדאי ששני אלה יהיו היום בכל אתר ויאפשרו להזרים אליו תנועה, שמחזקת אותו במנועי החיפוש.
גלישה לבלוג שבו פוסטים מתחלפים, או לדפי נחיתה שבהם אפשר לבצע פעולות כמו גלילה ומילוי טופס, מחזקת עוד את האתר במנועי חיפוש, גם מבלי לעשות קידום מיוחד בגוגל.
עסק שיעבוד כבר מהתחלה עם המרכיבים האלה מגדיל את הסיכוי לפניות אליו ומחזק את האתר תוך כדי תנועה.

5. נכון, הקמת אתר עולה כסף, אך אם פתחנו עסק ואנחנו נחושים להצליח בו, אתר הוא כלי שיווקי חשוב. קצת כמו בית של העסק.
בעידן שבו לקוחות מחפשים עסקים בעיקר באינטרנט, אתר אינטרנט הוא שפלטפורמה הכי משמעותית, שתייצג את העסק בדיוק כפי שהוא שואף להיות מיוצג.

כמובן שאתר אינטרנט רלוונטי לכל שלב בעסק ולא רק למתחילים.
כך שעסקים שיש להם אתר שלא עובד עבורם או אתר שקיים כבר שנים ופחות מתאים להתנהגות גלישה עדכנית, כדאי להחליף ולהשאר רלוונטיים גם ברשת.

 

בהצלחה!
רועי צ'סנר והצוות

כתיבת תגובה